Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Witaj.Piotr jedno pytanie Cylinder po szlifie 38,50 i teraz damjemy używany Elko tłok (pierścienie nowe) wymiar 38,39 czyli trochę zjechany (0,04).Teraz jak to zamontujesz
,jak będzie motor pracować luz jest 0,11 ?????Albo taki tłok już sie nie nadaje do montażu ...Dzięki
- Wysłany: Śro 6:52, 08 Kwi 2015
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Cylinder po szlifie dajesz zawsze w komplecie z tłokiem/gdyż tak zostały dopasowane w szlifierni/jeśli chcesz wykorzystać ten tłok,trzeba go dać do szlifu z cylindrem nominalnym-przeszlifują do wymiaru i będzie ok-oczywiście jeśli tłok nie jest wyrobiony / rowki pierścieni,zamki,i otwór na sworzeń/.Luz 0,11 jest zbyt duży,więc moc jest in A...ch!
mam pytanie do ciebie Piotrze
czy mozna dac na tłok nominalny37,97 pierscienie z tloka na 1 szlif czyli 38,22 (ewentualnie troche je podszlifowac na zamkach)
mam taką sytuacje jak opisuje Robert - cylinder wymiar około 38,10 a tłok nominał 37,97 (orginał ELKO 2 sztuki, moze ktos chce kupić?) troche za duzy luz, Czy to przejdzie? i jak sie zachowa w czasie pracy? Czy raczej załozyć pierscienie nominane i poskładac z tym luzem jak jest?
Jakoś bronie sie przed szlifem i kupnem nowego tłoka!!
teraz patrze na strone Stolmot'a i dostepne sa pierscienie 38,00 lub 38,50.
Czy te o wymiarze 38,50 moge załozyć na tłok 37,97. Nigdy czegoś takiego nie przerabiałem? moze ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?
Ostatnio zmieniony przez MD2 dnia Pon 17:50, 26 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Pon 20:20, 26 Gru 2016
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Średnica cylindra jest sprawą kluczową-"około 38,10" to musi być dokładnie zmierzone,w przeciwnym wypadku pozostaje gdybanie-tłok generalnie musi być dokładnie spasowany z cylindrem-luzy to cirka 7/100,a to sprawdzić może jedynie szlifierz znajacy temat i dysponujący odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi . Dopasowując pierścienie należy zostawić luz na zamkach 0,10mm-a ich graniczne zużycie to 0,8mm.Tłok dopasowany do cylindra po naoliwieniu jego płaszcza oraz gładzi cylindra wjeżdza do środka jak winda-spokojnie zjezdza w dól-jeśli wpada - nic z tego nie będzie . W Twoim przypadku-jeśli bronisz się przed szlifem i kupnem nowego tłoka,pozostaje zakup nominalnego cylindra.
Obecnie w sprzedaży są kompletne garnitury w cenie 200 zł-z tego co wiem na ten temat są całkiem przyzwoicie wykonane,i nieżle działają.
miara na suwmiarce pokauje 38,10 w plusie (dlatego napisałem około +-), a fachowej srednicówki nie posiadam. Tłok rzeczywiście "wpada" ma luz, jednak po naoliwieniu delikatnie "zjeżdza".
Spróbuje poczarować i złoze to co mam, zobaczymy jaka bedzie miał kompresje.
A jak trzeba bedzie dam cylinder do szlifu i kupie nowy nadwymiarowy tłok.
- Wysłany: Pon 5:42, 23 Sty 2017
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Witaj Piotr...Mam pytanie Piotr czy można założyć cilinder po szlifie ale nie HONOWANY powiesznia jest gładka?Pozdrawiam Dzięki
Ostatnio zmieniony przez robert dnia Pon 5:43, 23 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Wto 5:27, 24 Sty 2017
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Piotr wyczytałem na ten temat w internecie wiem o co chodzi Pozdrawiam
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 4 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach