Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Tak, Panowie-powłoki galwaniczne mają grubość mikronową,trzeba uważać przy obchodzeniu się z nimi,gdyż są niezwykle delikatne,ale za to super wyglądają.
Ciekaw tylko jestem od czego zależy twardość, grubość, trwałość chromu?
Pytam ponieważ chromy dawnej produkcji wydają się chyba lepsze od tych ówczesnych ( żadnym alchemikiem nie jestem, ale co to jest chrom techniczny? )
- Wysłany: Nie 14:01, 22 Lis 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Dawniejsze technologie były zdecydowanie lepsze,pomimo dużo gorszych warunków technicznych,lecz prace te były wykonywane w/g starych technologii,bez pośpiechu,i efekty tych prac zadziwiają do dzisiaj swoją trwałością,dzisiejsze chromy są ładne,ale cienkie,i napewno nie wytrzymają tych lat,co stare.
Łukaszu, chrom techniczny jest to powłoka chromu kładziona na elementach metalowych (nie jestem pewien czy na podkładzie niklu ale bez miedzi) również metodą galwaniczną ale w innych kąpielach, jest on bardzo twardy i chropowaty - nie jest dekoracyjny, potem go się szlifuje na odpowiedni wymiar czopów i gładzi uzyskując elementy o mocno utwardzonej powierzchni (nie wiem czy dzisiaj jest tak szeroko stosowany, chyba, że do regeneracji elementów, sam dawałem wrzeciono obrabiarki do nałożenia takiej powłoki na wrzecionie maszyny i do dzisiaj działa super (odzyskanie wymiaru pod łożysko)).
Dla naszych simsonowych potrzeb raczej mało przydatna technologia, uciążliwa i droga. Lepsze jest fosforanowanie, np cylindra co można wykonać we własnym zakresie, a efekt długowieczności działania jest gwarantowany. Już kiedyś o tym wspominałem.
Pozdrawiam,
- Wysłany: Wto 14:04, 19 Wrz 2017
franek85
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Złotów Płeć: Mężczyzna
Witam , zabieram się za remont swojego sr2 e , jaki odcień cynku miały w oryginale śruby i nakrętki nadwozia ?
- Wysłany: Wto 19:48, 19 Wrz 2017
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Witam !
Kolor żółty-w takim kolorze montowano śruby Eska.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach