Dzień dobry, szukam informacji również na tutejszym forum, w jakim wykończeniu wychodziły silniki z fabryki? Połysk, mat? W związku z powyższym jakiego materiału użyć podczas szkiełkowania simsona sr2e rocznik 1960 (lub jaki rodzaj wykończenia zamówić)? Może należy wykonać jeszcze jakieś dodatkowe prace aby upodobnić się w 100 procentach do oryginału? Odnoszę wrażenie, oglądając stare modele że silniki są zmatowione, ale może w dniu zejścia z linii produkcyjnej wyglądały inaczej?
- Wysłany: Pon 8:47, 24 Lut 2020
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Silnik należałoby wyszkiełkować najdrobniejszym granulatem jaki istnieje,i to wystarczy,żadnych dodatkowych operacji nie trzeba dokonywać.Po tym zabiegu silnik wyglądał będzie tak,jakby świeżo opuścił taśmę produkcyjną.
To się zgadza. Mi musieli robić grubszym granulatem i wyszły trochę za bardzo porowate. Jak chcesz mieć oryginał, to absolutnie nie poleruj. Z daleka może słabo widać pory ale wyszło to tak:
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Do tego jedną kapę zarysowaną pedałem kazałem uzupełnić. Panowie pospawali i wyszło jeszcze gorzej niż przed. Teraz nie wiem co z tym zrobić.
- Wysłany: Czw 11:51, 27 Lut 2020
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Macieju !
Temat znany-niestety materiał jest zwietrzały,dlatego też daje taki efekt,a na to jest jedna rada-spawać i szlifować aż do uzyskania pożądanego efektu,na początek powierć częściowo otwory które się ujawniły i spawanie,a na sam koniec jeszcze raz szkiełko.
Poprzedni majster kilka razy spawał i efekt coraz gorszy. Twierdził, że kartery są z jakiegoś dziwnego stopu alu, który jest oporny. Poddał się i zostawił mnie z tym pasztetem. Był na tyle honorowy, że nie wziął za tę robotę kasy. Sam tego nie zrobię, więc będę musiał poszukać innego speca lub Piotr może znasz i możesz polecić kogoś kto by to ogarnął. Raczej bardziej nie zniszczy, więc będzie duża szansa na lepsze wykonanie.
Wracam z pytaniem o szkiełkowanie, znalazłem coś takiego :
70-110 µm = (0,07-0,11 mm) powierzchnia matowa
90-150 µm = (0,09-0,15 mm) powierzchnia matowa
100-200 µm = (0,10-0,20 mm) powierzchnia pół matowa
150-250 µm = (0,15-0,25 mm) powierzchnia pół matowa
200-300 µm = (0,20-0,30 mm) powierzchnia połysk
300-400 µm = (0,30-0,40 mm) powierzchnia połysk
Rozumiem że najlepiej użyć 70-110 µm, tylko czy nie będzie wtedy całość zbyta matowa ?
Może lepiej 100-200 ?
Ktoś coś doradzi ?
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach