dropio
******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
|
Cewki świetlne w zasadzie niezmiernie rzadko bywają uszkodzone,więc ich pomiar jest raczej rzadko stosowany /cewki połączone szeregowo,rezystancja ok.1,5 Ohm /za to cewka zapłonowa,najbardziej istotna dla pracy silnika wymaga dokładnego sprawdzenia.
Wygląda to tak;
Pomiar na uzwojeniu pierwotnym-w tym miejscu raczej nie ma niespodzianek
[link widoczny dla zalogowanych]
Najważniejszy pomiar uzwojenia wtórnego-każdorazowo proszę sprawdzic zakres rezystancji ustawionej na mierniku !
[link widoczny dla zalogowanych]
Na fotkach do pomiarów użyto nowej cewki,ale wartości pokazywane przez miernik obowiązują również cewki używane,drobne odchyłki sa oczywiście dopuszczalne,często,a nawet bardzo często zdarza się,że pomiar pokazany na drugiej focie wychodzi tak;
[link widoczny dla zalogowanych]
Z tego pomiaru wynika,że uzwojenie wtórne ma przerwę-czyli cewka niesprawna-ale pomimo tego silnik na niej zapali i bedzie pracował-ale tylko do czasu-po nagrzaniu niestety iskry nie będzie-stąd prosty wniosek cewkę należy wymienić na sprawną.
Jeśli chodzi o kondensator,aby ustalić czy jest sprawny należy użyć miernika pojemności,a to nie jest ogólnie dostępny przyrząd,z moich obserwacji niezwykle rzadko zdarza się aby był uszkodzony,zaś najczęściej jest podejrzany,więc wymienia się go w ciemno,zamieniając na nowo wyprodukowany-to nie najlepsze rozwiązanie-dlaczego?aby to ocenić warto rozciąć stary i nowy kondensator-napewno zauważysz różnicę,do tego dochodzą jeszcze dwa elementy-wymiar / średnica nowego /,oraz mocowanie doń trzech przewodów-to same kłopoty,więc gdy jest możliwość zakupu kondensatora ze starej produkcji,warto się zaopatrzyć w ten element-napewno będzie pracował bezproblemowo ..dzieści lat.
|
|