Witam serdecznie zakręconych na simkach. Mam na imię Maciej, mieszkam w Inowrocławiu. W moim posiadaniu jest SR1 z 1957r już od 25 lat. Dostałem go od wuja, który był 1 właścicielem. Stan i kompletność myślę że dobry, dodam tylko, że tłok nominalny z 1956r. Niestety pomalowałem go wtedy i teraz muszę przywrócić do oryginału (beżowy). Przez cały ten czas przeleżał w garażu, miesiąc temu zabrałem się za renowację. I teraz pojawił się problem. Wałek na pedały został zaspawany i przerobiony na kliny. Może ktoś mi podpowie czy jest szansa na kupno wałka na frezy, czy lepiej napawać i zrobić frezy? Za podpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
simfan
- Wysłany: Wto 22:38, 17 Sty 2012
MLYNEK ******
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
Witaj Macku ciesze sie ze dołączyłeś do naszego grona po naszej rozmowie
walek mozna szukac ale musisz dokładnie wiedzieć że to od sr1-ciezki temat
jak masz możliwość napawania i zrobienia nowych frezów to działaj -czekamy na fotki
pozDDRawiam
Witamy! Z twoim wałkiem może wcale nie być dużo problemu. Zależy czy twój simson pali "na postoju" Czy trzeba go odpalać W "czasie ruchu" Jeżeli na postoju to wałek pasuje z sr2 i wystarczy przeszukać serwisy aukcyjne. Mi ostatnio udało się kupić całkowicie nowy wałek, w idealnym stanie za 20zł
Muszę się do czegoś przyznać. Zwariowałem!!! Poszedłem do kolegi odebrać zębatkę i tłumik pożyczone 25 lat temu! no i wróciłem z nowym SR 1 też 1957 tyle że z umową kupna mogę go rejestrować - oczywiście 1 właściciel. Żal mi się zrobiło, że tak stał na mrozie pod wiatą i już jest mój. Zdjęcia wstawię może jutro. pzdr.
[link widoczny dla zalogowanych] Zamieszczam zdjęcia mojego pierwszego SR1. Fotki drugiego- bliźniaka dodam jutro.
- Wysłany: Śro 22:52, 18 Sty 2012
MLYNEK ******
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
Ale ładniusi model do roboty
a osłonki gaznika posiadasz?
- Wysłany: Śro 23:07, 18 Sty 2012
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Macieju !
Jesteś posiadaczem ładnej sztuki Simsona ! Gratuluję ! W Twoim egzemplarzu zostaje do zrobienia uzupełnienie brakujących elementów, i doprowadzenie do stanu w którym możesz wyjechać nim na ulice,ale pojazd jest w niezłym stanie i małym kosztem można go usprawnić.Jeśli silnik pracuje prawidłowo i nie ma potrzeby go rozpoławiać korby mogą / przynajmiej na razie / być przyspawane.Jeśli chcesz je rozłączyć trzeba uzyć szlifierki kątowej i zeszlifować spaw,po tej operacji korba pedału daje się zdemontować/chyba,że pospawana jest z obydwu stron wałka/-w tym przypadku zostaje odcięcie korby,ale tu uwaga!!!!-wałek od jedynki może byc inny jak w dwójce,lecz ustalenie tego możliwe jest jedynie po rozpołowieniu silnika-ryzyko! i to poważne !Sprawy kosmetyczne - lakier-to wyłącznie Twój wybór,Jak możesz podaj numer silnika-czasami to coś wyjaśnia,i jeszcze jedno-czy silnik na luzie napędza tylne koło jak rower?
Posiadam osłonki,może nie idealne ale są,jest też osłona łańcucha. Jest też lampka tylna,nie wiem czy oryginalna, bo podobnej dotąd nie widziałem u nikogo - taka mała z okrągłym odblaskiem, pod którym jest żarówka. Jutro zrobię zdj. i prześlę.Co do silnika to już go rozpołowiłem, wałek był przerobiony na kliny ale są luzy i muszę to zrobić na nowo.O ile pamiętam to odpalał w ruchu, ostatnio jeździłem nim 25 lat temu.Zakupiłem już nowe simeringi, bo stare przepuszczały olej.Nr ramy 125805. Mam też drugiego tak samo malowanego sr1 w podobnym stanie z małymi brakami też 1957 nr ramy 146984.Może jutro uda mi się zamieścić zdj. Jeśli chodzi o lakier to pierwszy chcę w org.-beż, drugi malnę na jakiś niespotykany-przed decyzją zapytam o zdanie "szanownego grona ekspertów" ale to dość odległa przyszłość. Pozdrawiam Maciej
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach