Kierunkowskazy, jaka lampa z tyłu. - Wysłany: Nie 9:49, 29 Maj 2011
stanik
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Żywiec Płeć: Mężczyzna
Jestem posiadaczem zabytkowego motoroweru jakim jest Simson sr2E z 1960 roku.
Simson nie ma w konstrukcji kierunkowskazów, i tu moje pytanie, czy muszę w nim je zamontować? Następne pytanie, mam w nim nieoryginalną tylną lampę, czy w tych rocznikach była lampa okrągła, czy ta duża kanciasta?
witaj, kierunkowskazy w motorowerach nie są konieczne, przecież kiedyś kierunki też były pokazywane rękoma i są do tej pory. Co do lampy to nie jestem pewien, ale ja w swoim sr2E mam lampę tą 'dużą, kanciastą'
Lampa w SR2E jest ta większa "kanciasta", co do kierunkowskazów nie ma takiej potrzeby, przepisy mówią, że motorower, powinien posiadać oświetlenie, sygnał dźwiękowy, lusterko i odblaski z boku pojazdu. Wiadomo, że i bezpieczniej i wygodniej by się jeździło gdbyby takie kierunkowskazy zamontować. W przypadku SR2e, sprawa wydaje się być prosta do wykonania, zasilanie kierunkowskazów może iść z puszki z bateriami, tyle, że co jakiś czas trzeba będzie wymienić baterie, albo naładować akumulatorki co nie jest jakąś przeszkoda moim zdaniem tym bardziej, że nie pokonuję się jakiś imponujących odległości. Gorzej by było ze światłem stopu, ale gdzieś czytałem na tym forum, że ktoś coś wykombinował. Ja osobiście simsonkiem nie poruszam się po zatłoczonym mieście, robię przejażdzki małouczęszczanymi drogami i podziwiam swiat na spokojnie. Nie odważyłbym się nim jeżdzić rano do pracy przez zatłoczone ulice. Pozdrawiam
- Wysłany: Nie 18:03, 29 Maj 2011
McSwirus
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zwierzyniec Płeć: Mężczyzna
kierunkowskazy jak i stop można zrobić na diodach LED,
dzięki temu będziesz widoczny i bezpieczny, a zasilanie
nawet z małych bateryjek alkalicznych wystarczy na długi czas
- Wysłany: Nie 20:40, 29 Maj 2011
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Wiem,że są stacje diagnostyczne które wymagają przy rejestracji mopedu stopu i kierunków,ale nie jest to obowiązujące dla pojazdów wyprodukaowanych w latach 50-tych i 60-tych,gdzie nie obowiązywały takie wymagania,i pojazdy w tych czasach nie były wyposażane fabrycznie w takie światła-no ale wiadomo- z władzą nikt nie wygra,w podobnym przypadku,trzeba poszukać takiej stacji diagnostycznej,która nie będzie wymagała od oldtimerów wyposażenia z lat póżniejszych.
- Wysłany: Pon 20:32, 30 Maj 2011
stanik
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Żywiec Płeć: Mężczyzna
I tutaj napotkałem pewien problem... nie mam pojemnika na baterie... on miał chyba coś zasilać....gdzie on miał być zamontowany?
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach