Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Pozostałe -> Rejestracja starego motoroweru bez ciągłości OC Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post Rejestracja starego motoroweru bez ciągłości OC - Wysłany: Wto 21:26, 14 Gru 2010  
sirturek
******


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Golub-Dobrzyń
Płeć: Mężczyzna


Mam okazję kupić starego simsonka SR 2, na pedały. Chciałbym go odrestautować, a latem czasem wyjechać "na wieś". Sprzedający twierdzi, że motorower posiada dowód rejestracyjny, lecz OC ostani raz było płacone w 94r. Jakie mogę napotkać problemy przy rejestracji takiego motoroweru?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 21:46, 14 Gru 2010  
MLYNEK
******


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna


W momencie kupna idż i zrób nową polisę i będzie ok
przeszłość to sprawa poprzedniego właściciela
tak zrobiłem jak kupiłem sr1 i zarejestrowałem bez problemu pani w wydziale zawsze pyta o aktualna polise
pozdrawiam
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 23:14, 14 Gru 2010  
SRmopLik
Administrator


Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna


Prawda jest taka że nie powinien Ci nikt wydać dowodu jeśli nie masz ubezpieczonego pojazdu.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 23:22, 14 Gru 2010  
Przemek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna


Simson z pewnością ma powyżej 40 lat, więc jeśli się nim nie poruszasz po drodze nie potrzebujesz ciągłości OC.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 1:30, 15 Gru 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


"Gdzieś dzwonią" ale gdzie to, tego tak naprawdę nikt nie wie.
(pojazd zarejestrowany, brak ciągłości OC-Fundusz Gwarancyjny=kłopoty)
pozdrawiam,
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 9:32, 15 Gru 2010  
piterson
******


Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Ja bym się akurat o OC nie martwił.

Bez problemu znajdziesz agenta który ubezpieczy Ci pojazd bez pytania o wcześniejsze polisy.
Na początku ubezpieczasz pojazd.
Później w wydziale komunikacji załatwiasz tymczasowy dowód i wtedy wracasz do agenta aby skserował sobie dowód i wpisał na polisę nowy nr rejestracyjny.

Ważniejsze są dokumenty do wydziału komunikacji:
- stary dowód rejestracyjny
- tablica rejestracyjna - lub oświadczenie o jej zagubieniu
- i najważniejsze - ciągłość umów kupna-sprzedaży ... czyli od osoby na dowodzie aż do Ciebie ... może to być kilka umów.
- dokumenty ze skarbówki o wpłaceniu podatku lub zwolnieniu z niego.

Pozdrawiam, Piotr Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 9:34, 15 Gru 2010  
Przemek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna


s-i-m-e-k napisał:
"Gdzieś dzwonią" ale gdzie to, tego tak naprawdę nikt nie wie.
(pojazd zarejestrowany, brak ciągłości OC-Fundusz Gwarancyjny=kłopoty)
pozdrawiam,

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Cytat:
Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK:
"(...)11) pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu
drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami
dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;(...)"

Cytat:
W ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC związany jest zasadniczo z rejestracją pojazdu. Dyspozycja art. 29 ust. 1 pkt. 1 ustawy, która będzie miała zastosowanie do kategorii pojazdów wymienionych w art. 78a prawa o ruchu drogowym wskazuje, iż posiadacz pojazdu mechanicznego obowiązany jest zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych.

Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 18:10, 15 Gru 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Witam,

Nie jest moim zamiarem wprowadzanie kogokolwiek w błąd.
Pojazd zarejestrowany powinien być ubezpieczony lub wyrejestrowany, bo inaczej ubezpieczyciel ścigał i ściga również i teraz.
W momencie kiedy przestało działać ubezpieczenie lub gdy właściciel przestał płacić składkę (94 rok) Simson nie miał 40lat i nie był pojazdem historycznym, ale również nie obowiązywały obecne przepisy (są one chyba z 2010 roku).
Po około 30 próbach w ciągu dnia dodzwoniłem się do eksperta do którego, Przemku przytaczasz kontakt (www). Nie umiał on jednoznacznie odpowiedzieć na kwestie przeze mnie poruszone w związku z zapytaniem kolegi.
Zaproponował indywidualne zapytanie mailowe w konkretnym przypadku na adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ktoś ma chęć może drążyć temat.

Prawo jest prawem a rzeczywistość jest inna.
Zawsze przy przerejestrowywaniu żądają:
- ciągłości umów,
- aktualnego OC,
- aktualnego badania technicznego,
Mnie przy każdej tego typu operacji, te tematy dotyczyły.
Pozdrawiam,
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 22:12, 15 Gru 2010  
Przemek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna


s-i-m-e-k napisał:
Nie jest moim zamiarem wprowadzanie kogokolwiek w błąd.
Pojazd zarejestrowany powinien być ubezpieczony lub wyrejestrowany, bo inaczej ubezpieczyciel ścigał i ściga również i teraz.

Chyba że ma:
1) powyżej 40 lat
2) powyżej 25 lat i opinię
3) żółte blachy
s-i-m-e-k napisał:
W momencie kiedy przestało działać ubezpieczenie lub gdy właściciel przestał płacić składkę (94 rok) Simson nie miał 40lat i nie był pojazdem historycznym, ale również nie obowiązywały obecne przepisy (są one chyba z 2010 roku).

Obecnego właściciela obchodzi tylko to, co się dzieje od momentu zakupu. To co przedtem, to sprawa poprzednika. Dodajmy, że obowiązkowe OC mamy dzięki złodziejskiemu lobby ubezpieczeniowemu od 2001 czy 2002r. Do tego czasu OC jeśli wygasło to wygasło i jeśli cię złapali bez niego to tylko wtedy był problem. W przeciwnym razie nikt nie czepiał się tego.
s-i-m-e-k napisał:
Po około 30 próbach w ciągu dnia dodzwoniłem się do eksperta do którego, Przemku przytaczasz kontakt (www). Nie umiał on jednoznacznie odpowiedzieć na kwestie przeze mnie poruszone w związku z zapytaniem kolegi.
Zaproponował indywidualne zapytanie mailowe w konkretnym przypadku na adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ktoś ma chęć może drążyć temat.

Czeski film i spychologia stosowana. Ale nie ma się czemu dziwić, w końcu czasy niepewne i dobrze chronić swój budżetowy stołek. Tyle, że zamiast pykać w pasjansa wypadałoby przynajmniej znać obowiązujące przepisy przytoczone wyżej...
s-i-m-e-k napisał:
Prawo jest prawem a rzeczywistość jest inna.
Zawsze przy przerejestrowywaniu żądają:
- ciągłości umów,
- aktualnego OC,
- aktualnego badania technicznego,
Mnie przy każdej tego typu operacji, te tematy dotyczyły.
Pozdrawiam,

Z tym się zgodzę i to jest najżałośniejsze. Przykład: odbiór DR pojazdu 42 letniego. Brak OC, bo nie trzeba, nadgorliwy urzędas wysyła zawiadomienie do UFG, UFG przysyła wezwanie do zapłaty kary, pismo z w/w przepisami + skan DR, pismo od UFG, że odstępują od wymierzenia kary. Oto Polska właśnie...
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 21:03, 16 Gru 2010  
sirturek
******


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Golub-Dobrzyń
Płeć: Mężczyzna


Dzięki koledzy za wszystkie wpisy, doszedłem w końcu do wniosku, że dla takich dokumentów nie ma sensu przepłacać i szukam dalej. Doszło do tego, że sprzedający nie jest właścicielem w tym dowodzie. Wyszło by pewnie na to samo jakbym kupił kompletnie bez żadnych dokumentów i rejestrował na zabytek.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 0:30, 17 Gru 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Witam,
No właśnie, większość posiadaczy pojazdów mając dowód rejestracyjny mówi że, jest właścicielem - no tak, tyle że, nie jest prawnym właścicielem a tylko posiadaczem a to jest ogromna różnica.
Pozdrawiam,
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 10:43, 17 Gru 2010  
piterson
******


Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


sirturek napisał:
... Wyszło by pewnie na to samo jakbym kupił kompletnie bez żadnych dokumentów i rejestrował na zabytek.


Nie wiem czy ktoś na forum ma doświadczenie z tzw. "rejestracja na zabytek" ale wg mnie w przypadku motorowerów to mit.
Po pierwsze procedura rejestracji na "żółte tablice" to ok 1000pln co w przypadku motorowerów jest sporą kwotą.
Po drugie nie ma "małych" zółtych tablic.
Po trzecie rozmawiałem ostatnio z osobą zaprzyjaźnioną, pracującą w Wydziale Komunikacji i stwierdziła, że bez ciagłości umów lub innego dokumentu np z sądu potwierdzającego że się jest właścicielem pojazdu i tak nie zarejestrują (pomimo ustawy która mówi że pojazdy zabytkowe wpisane do ewidencji można rejestrować na oświadczenie).

Pozdrawiam
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 14:02, 17 Gru 2010  
sirturek
******


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Golub-Dobrzyń
Płeć: Mężczyzna


No to mnie pocieszyłeś.. Generalnie bardziej mi chodzi o całą zabawę związaną z renowacją, ale i przejechać się latem bym też chciałWink A kupno zrejestrowanego w rozsądnej cenie SR2 graniczy z cudem.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 19:22, 17 Gru 2010  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Zabawa zabawą,ale brak możliwości legalnego zarejestrowania pojazdu uratowanego od złomowania,lub rozbiórki na części,jest w naszym kraju wielkim błędem ustawodawczym,jako że wprowadza się u nas niektóre prawa unijne,to może zaraz po wyrównaniu płac do poziomu unijnego,warto byłoby dopuścić legalną rejestrację oldtimerów, na normalnych warunkach ? Korzyści z takiej sytuacji dla rządu są spore-wydawanie dokumentów,podatki,ubezpieczenia,itd.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 19:52, 17 Gru 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Popieram Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Pozostałe -> Rejestracja starego motoroweru bez ciągłości OC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin