Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Pozostałe -> SIMSONY-ZMIANY -RÓŻNICE MODYFIKACJE W MODELACH SR1/SR2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post SIMSONY-ZMIANY -RÓŻNICE MODYFIKACJE W MODELACH SR1/SR2 - Wysłany: Pią 23:00, 02 Sty 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


SR1-1955 do numeru ramy 16000

Bak z przetłoczeniem,mocowany na dwie śruby M8,tylny wahacz z całym błotnikiem,siodło z gumowym elementem resorującym umieszczonym poziomo,przedni hamulec z pancerzem linki mocowanym od góry,dwucześciowa osłona łańcucha,napęd licznika z podwójnymi ramionami.gażnik NKJ 121-1,błotniki bez bocznych osłon,brak osłon silnika.
Od numeru ramy 16000 do 30000
pojedyńcza osłona łańcucha,bak z przetłoczeniem mocowany na jedną śrubę,przedni hamulec z mocowaniem pancerza od dołu,napęd licznika z jednym ramieniem

Pażdziernik 1955 od numeru ramy30001
inny wahacz tylny,z dzielonym błotnikiem,bagażnik z uchwytem,zmienione siodło-kątowy wspornik z gumowym,regulowanym elementem,błotniki otrzymały boczne wzmocnienia,bak bez przetłoczenia,gażnik otrzymał boczne osłony.

1956- od numeru ramy 65000 -/ początek eksportu do Polski/
wzmocnione przednie widełki,siodło z centralnym gumowym elementem tłumiącym,gażnik NKJ 121-2
1957-do numeru ramy 151657-zakończenie produkcji modelu SR1.


SR2-od 1957

W tymże roku,od numeru ramy 200000 zaczęła się produkcja SR2,z półbębnami,siodłem z gumowym elementem resorującym od SR1,nowością był sygnał na prąd zmienny,oraz starter na kopkę,lusterko wsteczne mocowane w kierownicy,nowy przełącznik świateł,koła zmniejszono z 26" na 23",gażnik NKJ 122-4 /stosowany do numeru motoru 849999-61rok/

Kwiecień 57-pełne bębny,oraz nowy model siodła ze sprężyną centralną.

Styczeń 1960 od numeru ramy 591240-początek SR2E
Zmiany;przednie widełki na sprężynach śrubowych,wahacz przedni otrzymał boczne osłony /mocowane na dwóch śrubach M6 / pierwsze metalowe póżniej alu,tylne zawieszenie z centralną sprężyną,podstawka centralna wydłużona o 1cm,reszta bez zmian.

Od czerwca 1960 zmiana sygnału na bateryjny,z pojemnikiem pod bakiem-odpadł dzwonek,grudzień 1960 wprowadzono nowy, okrągły licznik,z redukcją na stary model.
1961 od silnika 764000 wałek pedałów otrzymał oring,od numeru ramy 797250 zastosowano nowe widełki przednie,oraz nowy krztałt błotnika przedniego,tylny amortyzator z alu uchwytem,zmieniono bagażnik-dostał uchwyt,oraz gumową taśmę mocującą bagaż.

Kwiecień 1962 zmiana dolnego mocowania siodła,oraz jego sztycy-równa średnica na jej całej długości,nowa lampa tylna-większa,nowy przełącznik świateł,pedały bez odblasków,osłony alu przedniego wahacza mocowane jedną śrubą.Od silnika 850000 wzrasta moc na 1,8KM,gażnik zamieniony na NKJ 123-4,wydech wydłużony na 683mm rura wydechowa skrócona na 220mm,od motoru 889050 simering na wałku pedałów z lewej strony.Czerwiec 1962 od numeru ramy 894220 podnóżek alu,zmodyfikowana osłona łańcucha / lekko węższa /.Pażdziernik 1962 od numeru ramy 921000 nowy napęd licznika /podkowa/.

1963 od numeru ramy 1033118 nowe bezobsługowe zawieszenie tylnego wahacza,nowa osłona łańcucha mocowana z przodu na wahaczu,a nie na jego osi,pokrywy szczęk hamulcowych z alu,zamiast stalowych,zębatka tylnego koła mocowana na sześć śrub do bębna,osie kół zmienione z 10 na 12mm.

Zawarte tutaj informacje są orientacyjne,gdyż w czasach produkcji Simsonów często bywało,iż brakowało materiałów,w związku z czym taśmy produkowały to co tylko się dało,często na hałdę,po to ,aby po pojawieniu się brakujących elementów zmontować całkowicie pojazd.Inną kwestią był eksport-tutaj trafiały wyroby nie tylko pierwszego,ale i drugiego gatunku,a oczywiście różnice w wyposażeniu zdarzały się również.Należy wziąć pod uwagę równiez to,iż pojazdy eksploatowane u nas poddawane były dawniej tak naprawom,jak i modyfikacjom,więc nie zawsze posiadaja wszystkie elementy zamontowane przez fabrykę.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 16:58, 03 Sty 2015  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj Piotr....Ciekawa historia...Super....Wszystkiego Najlepszego Tym Nowym Roku !!!!
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Pozostałe -> SIMSONY-ZMIANY -RÓŻNICE MODYFIKACJE W MODELACH SR1/SR2 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin