Tak jak Dropio napisał to sygnał od Wanderera - ach ten symbol !!
W Kaliszu miałem okazję pogadać z pewnym panem który miał samochód Wanderer z 1938 lub 39 roku. Przepiękna sylwetka,przepiękny samochód !!
[link widoczny dla zalogowanych] Piotrze, od czego jest ten silnik (KR50)
PozDDRawiam
Ostatnio zmieniony przez sr21958 dnia Śro 17:27, 14 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Śro 18:32, 14 Lip 2010
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Od KR50 niestety nie jest,a ponieważ są to zwłoki niekompletne,z opisu,oraz zamieszczonych fotek, można wnioskować,że to jest jednostka napędowa od Schwalbe-koniec lat sześdziesiątych,początek siedemdziesiątych.
Coś mi nie pasuje kilka szczegółów jak na silnik do sr2 .
Korek wlewu oleju jest w innym miejscu,nie ma otworu do regulacji sprzęgła na kapie,wysoki numer silnika,inna nazwa producenta silnika - ale mogę się mylić.Niech sie wypowie na ten temat Dropio !!!
- Wysłany: Śro 22:57, 21 Lip 2010
piterson ******
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
Boas43 napisał:
Coś mi nie pasuje kilka szczegółów jak na silnik do sr2 .
Korek wlewu oleju jest w innym miejscu,nie ma otworu do regulacji sprzęgła na kapie,wysoki numer silnika,inna nazwa producenta silnika - ale mogę się mylić.Niech sie wypowie na ten temat Dropio !!!
No wygląda to na późniejszą produkcje ... być może po zakończeniu produkcji wypuścili jeszcze jakąś serię silników jako zapasowych.
Osobiście też nie spotkałem się z silnikiem do SR2 z takim korkiem wlewu ... choć reszta karterów wygląda idealnie jak od SR2
Dekiel sprzęgła też coś nie pasuje, a poźniejsze silniki miały już okienko do regulacji sprzęgła.
Poza tym koło magnesowe wygląda jakby nie miało gwintu pod ściągacz a to w poźniejszych silnikach też już było.
Ale nie ja tu jestem ekspertem.
Pozdrawiam
- Wysłany: Czw 19:04, 22 Lip 2010
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Silnik ten jest jak najbardziej nowy-Soemtron,produkcja 1962 i wyżej,stosowany był w pierwszych Schwalbe oraz Spatz z pedałami,być może wyprodukowany na cześci zamienne,szkoda tylko,że ktoś poczęstował się gażnikiem,bo tulejki zawieszenia silnika to nie problem.Silnik o mocy 1,8KM,ilość oleju w skrzyni 0,3 l .
Jak znam takie przypadki na A....ro silnik spadnie z regału,spłonie,lub też zostanie skradziony !
myślę że sprzedawca podejrzewa że takowy silniczek jest trochę warty, w przeciwnym razie już by wycofał aukcję. Pewnie ma teraz niezłą radochę z licytacji, a będzie miał jeszcze większą 5 minut przed końcem:)
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 26 z 32
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach