nabyłem niedawno dziwny (nietypowy) model Simsona SR2...
Oto i on:
Dopiero zaczynam moją (mam nadzieję, długą i pasjonującą) przygodę z Simsonem i nie mam pojęcia czy przypadkiem nie stałem się posiadaczem jakiejś wersji wioch-tuningowanej
Mam do Was prośbę: podpowiedzcie czy to jakaś w miarę normalna, np. eksportowa/licencyjna wersja czy zwykła samoróbka niegodna uwagi...?
Oryginalną SR2-kę też posiadam ale ta bardzo mnie nurtuje.
Jak widać ten (mój) egzemplarz ma inne zawieszenia, siedzenie i ten dodatkowy schowek pod siedzeniem.
Nie miałbym wątpliwości gdyby ta dodatkowa obudowa zrobiona była jakąś chałupniczą metodą ale to są blachy tłoczone na krawędziach, na prasie!
Po za tym tabliczka znamionowa mówi wyraźnie, że to SR2 '1958.
Kiedyś w sieci znalazłem coś takiego:
O ile pamiętam to jakaś rumuńska (?) wersja na licencji Simsona.
Stąd moja nadzieja, że i mój egzemplarz jest oryginalny
W każdym razie wciąż czekam na Wasze wypowiedzi.
Pozdrawiam
Darek
- Wysłany: Pon 17:45, 29 Lis 2010
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Wersja Twoja jest jak najbardziej ciekawa,lecz niestety nie jest to moped ,który w tym wygladzie i rozwiązaniach technicznych opuścił fabrykę w Suhl. Poprzedni właściciel podejrzał i zastosował przednie widełki od sztuki o dużo większej pojemności,a co się z tym wiąże i osiągach.Ciekawe również jest zawieszenie tylne,jeśli chodzi o osłonę tyłu,zawsze można w tym miejscu zastosować fabryczne osłony blaszane od pojazdów konkurencji,po dopasowaniu nawet ciekawie to wygląda.
Dropio, a powiedz mi czy numery ramy i silnika mogłyby rzucić jakieś światło na historię tego mopeda?
Jak pisałem w powitaniu, dopiero zaczynam przygodę z Simsonem i nie bardzo wiem gdzie szukać jakichś rzetelnych danych.
Interesują mnie właśnie numery ramy i silnika i dane które za sobą niosą; paleta kolorów (właściwie zestawień kolorystycznych) odpowiednia dla poszczególnych lat produkcji, różnice w konstrukcji/akcesoriach poszczególnych roczników itp.
Mam kilka sr2-jek w różnym stopniu kompletacji i chciałbym złożyć z nich choć jeden "oryginalny" egzemplarz.
- Wysłany: Pon 22:33, 29 Lis 2010
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Numer ramy jest bezpośrednio przypisany do rocznika,numer silnika jest również związany z czasem budowy pojazdu,jest w tym wyj ątek-jeśli przed numerem ramy jest zamieszczona litera E , oznacza to że rama jest częścią zamienną,i była kiedyś tam wymieniana,niestety w tym wypadku ustalenie rocznika na tej podstawie jest niemożliwe,można jedynie ustalić rocznik na podstawie wyposażenia pojazdu / myślę,że temat ten jest na forum poruszany,w razie niejasności proszę pytać-postaram się dać kompetentną odpowiedż.
- Wysłany: Wto 12:52, 30 Lis 2010
piterson ******
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
A tak z ciekawości, czy "dziwny simson" posiada tabliczkę znamionową. Być może ona coś by wyjaśniła.
Mnie to wygląda na dość ładnie spasowaną samoróbkę na bazie simsona ... pród troche jak w SHl-ce, tył troche jak w Rysiu, choć to nie z tego modelu.
Jeżeli miałbym strzelać w rocznik to wg mnie jest to SR2 '59-'60.
Rama z tabliczką na boku (pewnie pod tymi osłonkami).
Stopka centralna z mocowaniem starego typu.
Bagażnik bez miejsc na mocowanie gumy (to dospawane jest nieoryginalne).
Licznik starego typu.
Klakson starego typu.
A koła już na pełnych bębnach.
I tak jak pisał Piotr, po numerze ramy (tabliczka lub/i pod siodłem wybity numer) i silnika można dość precyzyjnie określić rok produkcji tych części.
Tabliczka jest, tak jak sugerujesz, pod lewą osłoną.
Rocznik, o ile pamiętam, to 1958 ale wieczorem sprawdzę i przy okazji spiszę numery ramy i silnika.
A przy okazji...
Jaka jest prawidłowa długość rury wydechowej w poszczególnych modelach?
W tym i chyba jeszcze jednym, który kupiłem ostatnio są dość długie (rawie do końca motocykla...)
A to ciekawostka !!! - Wysłany: Czw 21:10, 11 Sie 2011
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach