Odnowiony SR2E z 1960 r. - Wysłany: Sob 13:46, 13 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez mirekkoszalin1 dnia Sob 19:41, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 18 razy
- Wysłany: Sob 15:14, 13 Cze 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Mirku !Naprawdę dobra robota !Gratuluję,jak widzę maszyna w bardzo
dobrych rękach !Tak trzymać !
Ostatnio zmieniony przez dropio dnia Sob 15:15, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Sob 17:31, 13 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
Dzięki wiem nie trzeba. Ale mój moped wymaga jeszcze drobnych regulacji i usunięcia luzu na koszu sprzęgłowym. Co może być przyczyną zbyt dużego luzu, który element najczęściej ulega wyrobieniu?
proszę o poradę.
Pozdrawiam Mirek
- Wysłany: Sob 18:09, 13 Cze 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Czy łożysko wałka sprzęgłowego,chociaż nowe, nie powoduje tego,że pojawił się ten luz ? miałem to w swoim silniku również.
- Wysłany: Sob 18:56, 13 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
To nie jest luz od łożyska. Luz występuje miedzu wałkiem sprzęgłowym, tulejką suwliwą i otworem kosza sprzęgłowego. Ale nie wiem, który element jest zużyty. Który element jest najbardziej podatny na zużycie.
[link widoczny dla zalogowanych]
- Wysłany: Sob 19:14, 13 Cze 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Może trzeba by spróbować podstawić z drugiego silnika najpierw całość,
a potem poszczególne elementy, myślę,że da się coś wykluczyć !
- Wysłany: Sob 19:32, 13 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
Dzięki za sugestie, ale nie mam żadnych elementów do takich prób. Gdybym znał nominalne wymiary poszczególnych elementów współpracujących- znałbym przyczynę luzów.
- Wysłany: Sob 20:04, 13 Cze 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Na obecną chwilę nie potrafię podać co w prosty sposób należałoby zrobić, ale
postaram się to jakoś ustalić i wtedy podam wiadomość.
Jeszcze raz chcę powiedzieć,że chylę czoło przed tak wykonaną pracą.
- Wysłany: Sob 20:40, 13 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
Dziękuję za komplement, ale niedługo zaskoczę wszystkich przedwojennym Tornedo z Bydgoskiej Fabryki Rowerów i Motocykli Wilhelma Tornow.
Mirek. Na prawdę włożyłeś kupę czasu serca i kasy w remont. Ładny sr tym bardziej, że w mojej ulubionej kolorystyce.
- Wysłany: Pon 16:01, 15 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
Dziekuję, Łukaszu z pewnością masz większe doświadczenie w Simsonkach.
Ja od 6 miesięcy szukam tłoka na 1 szlif i bez efektów. Może podpowiesz mi gdzie to można kupić.
Co do doświadczenia, zapewne też masz już nie małe skoro tak ładnie odrestałrowałeś sr-a. Poza tym na forum są osoby przy których moja wiedza jest powiedział bym nie zbyt duża "dropio" szczególnie.
Mimo to każdemu z nas co chwilę sr-ki ukazują coś nowego czego nikt zupełnie się nie spodziewał i nie wiedział do tej pory, tak że alfy i omegi w ich temacie nigdy nie będzie....
Ja w obydwu silnikach mam tłok od tego gościa
[link widoczny dla zalogowanych]
Do wykonania tłoków nie mam zastrzeżeń. Na jednym zrobiłem na razie 320 km bez zarzutów, pierścienie nie dzwonią nic nie tłucze nic nie stuka nic nie puka, tłok nie puchnie podczas dłuższej jazdy 30 km bez przystanku z prędkością 30-40 km/h nic się nie działo z tłokiem choć szczerze mówiąc czekałem aż coś się będzie działo bo a tu nic to samo jeśli podczas gorących dni jeżdżę po moim miasteczku z prędkością 20 km/h gdzie chłodzenie jest nie wielkie i też nic się nie dzieje.
Tak na marginesie gościu posiada potężną wiedzę na temat tłoków, z resztą zapytaj o cokolwiek to dostaniesz wykład na 15 minut czytania.
No chyba że chcesz oryginalny tłok DDR to musisz szukać.
Swojego czasu daaaaaaaawno dawno temu jeździłem na tłoku od komara i też nie było problemu.
ps. gdzie zdobyłeś takie osłony aluminiowe przedniego zawieszenia?
też mam takie
Ostatnio zmieniony przez SRmopLik dnia Pon 20:38, 15 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
- Wysłany: Wto 17:17, 16 Cze 2009
mirekkoszalin1
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
Łukaszu, dziękuję za namiary dot. nowych tłoków.
Oosłony przedniego zawieszenia były oryginalne, tylko porysowane, wymagały polerowania. Nie miałem możliwosci wykonania anodowania aluminium ( matowa powierzchnia ) więc wypolerowałem.
Mirek co robiłeś z naciągami łańcucha?
Czy są to oryginały czy dorabiałeś sam?
Szprychy w chromie czy ocynk?
ps. do tych kluczyków ładnie pasował by forumowy wisiorek
Muszę jeszcze raz przyznać tak patrząc bardziej na szczegóły dobra robota i w moim stylu......
Ostatnio zmieniony przez SRmopLik dnia Nie 20:45, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Pon 12:46, 22 Cze 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
[quote="mirekkoszalin1"]Dzięki wiem nie trzeba. Ale mój moped wymaga jeszcze drobnych regulacji i usunięcia luzu na koszu sprzęgłowym. Co może być przyczyną zbyt dużego luzu, który element najczęściej ulega wyrobieniu
Mirek ! Po rozmowach z ludżmi zajmującymi się naprawą silników-byli
to naprawdę fachowcym stwierdzili od razu,że uszkodzeniu podlega
wyłącznie kosz sprzęgłowy,pozostałe elementy które można by
podejrzewać o zużycie, tj.wałek sprzęgłowy i tulejka są hartowane,
utwardzane powierzchniowo,i w ich praktyce nie zdarzyło się aby
zachodziła potrzeba ich wymiany,tak,że wiadomość jaką mogę Ci
przekazać nie jest wesoła,kosz sprzęgłowy jest niestety do wymiany.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach