Witam
Pewnie część z Was zna już mojego sima czytając mój post w powitaniach
W tym temacie chcę zdawać relację z całego remontu , oraz jeżeli natrafię na jakieś problemy będe się Was pytał i liczę na pomoc
Simsona kupiłem za 400zł i parę części za 100
Najważniejsze to to że silnik odpalał ale i tak jest do remontu ponieważ sprzęgła już w nim nie było ... a przy okazji to wiadomo od razu nowe łożyska , simeringi , uszczelki , uszczelnienia itd...
Najpierw mam zamiar wyremontować silnik a później zabiorę się za ramę ponieważ to jest zabawa ( kompletowanie brakujący elementów , lakierowanie itp )
- Wysłany: Nie 14:12, 12 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Masz ładną bazę,wiec niewielkim nakładem uzyskasz ładny i solidny moped.
No i wyskoczył problem...
Wczoraj dałem się za rozbieranie silnika i nie umiem odkręcić nakrętki kosza sprzęgłowego . Psikanie odrdzewiaczem czy WD40 nic nie daje .
Czy macie jakiś sposób na zblokowanie koła by nie obracało się wewnątrz ? i czy gwint jest normalny czy lewy ? bo nie chcę narobić sobie biedy
Oto ta nieszczęsna nakrętka ;
- Wysłany: Nie 18:54, 12 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Nakrętka jest prawoskrętna/ normalna /jeśli rozbierasz całość,w tym momencie należy poluzować obydwie nakrętki / druga jest na wale korbowym /, nie mając narzędzia do zablokowania wału ,trzeba posłużyć się klockiem z twardego drewna,metalowe narzędzia w tym miejscu pokaleczą powierzchnie zębate kosza i małej zębatki - nie zapomnij odblokować obydwu śrub.
- Wysłany: Nie 19:10, 12 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Dzięki dropio za wskazówki na Ciebie zawsze można liczyć
W sumie nakrętkę i zębatkę z wału korbowego już mam zdjętą , tylko pozostał mi poblem z koszem... Ponieważ obraca on się wokół osi a zewnętrzna obudowa ( czy jak to nazwać) pozostaje nieruchoma . Jezyne wyjście to chybe trzeba będzie zrobić uchwyt w kształcie blaszki co znajduje się pomiędzy tarczami sprzęgłowymi , dospawać uchwyt i wtedy spróbować odkręcić . Ponieważ nie chce wkładać śrubowkręta pomiędzy te bolce aby ich nie pokrzywić
- Wysłany: Pon 6:59, 13 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Np. do starej przekładki sprzęgła dospawasz pręt ok. 10 mm /przed spawaniem dobrze jest rozklepać jego kocówkę / i Masz nowe,użyteczne narzędzie.
Dziś zakupiłem komplet łożysk KOYO z luzem C3 ale...
W domu rozpakowałem kartoniki i łozyska mają uszczelnienie , więc będę musiał je wydłubać a zostawię tylko z uszczelnieniem łozysko na wałek zdawczy.
- Wysłany: Pon 11:56, 13 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Dobry wybór ! Mam kilka silników na tych łozyskach-original Japan !
Ja kupiłem w sklepie ( w sumie mini hurt ) łożysk . Za łożyska dałem równe 60 złoty . Czyli tyle samo jak za gorszej jakości SKF'y z allegro bez przesyłki
- Wysłany: Pon 18:11, 13 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
To normalna cena,a co do jakosci SKF to w ostatnich czasach coraz więcej ludzi narzeka na nie ,co nie zdarzało się dawniej,napewno są niezłe,ale konkurencja nie śpi.
Mi znajomi mówili, żeby kupić lepsze, a nie później się rozleci i daremna robota
Przyślij parę fotek jak rozbierasz silnikczek Jestem ciekaw bo też będę go musiał rozpołowić .
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach