Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> Simson SR2 by kalorak Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post Simson SR2 by kalorak - Wysłany: Wto 21:33, 10 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Panowie czas tak leci że zapomniałem utworzyć post z pracami nad moim Simkiem, prace wykonuję tylko w soboty z uwagi na brak czasu ale chyba co najgorsze za mną i teraz zacznie się powoli składanie w jedną całość Very Happy
Zdjęcie Simsonka zamieszczone było w Powitalni.

[/img]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 21:35, 10 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Tutaj napotkałem na pierwszy problem, nie wiem jak mam załączyć zdjęcia
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 16:22, 11 Lis 2020  
simfan
******


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 266
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna


Cześć. Generalnie tak samo jak to zrobiłeś w powitalni.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 16:27, 11 Lis 2020  
simfan
******


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 266
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna


Podaj konkretnie w czym tkwi problem. Np. jak jest za duży format zdjęcia musisz je najpierw skompresować.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 16:32, 13 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Właśnie nie pamiętam jak je załączałem, i teraz nie wiem jak to zrobić, co nacisnąć itd...
Wiem że przez jakąś stronkę chyba musiałem wgrać ale nic nie pamiętam..


Ostatnio zmieniony przez kalorak dnia Pią 16:35, 13 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 17:43, 13 Lis 2020  
simfan
******


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 266
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna


Też kiedyś nie umiałem, kolega z forum mi pomógł. Wskazówki wyślę ci na PW
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 22:32, 13 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Tak więc prace zaczęły się od zrobienia komory do piaskowania Smile
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Następnie zacząłem od rozkręcenia Simka, pomycia i kwasowania elementów a na koniec trafiły do piaskowania.
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Na szczęście nie było za dużo ubytków w błotnikach do zaspawania (jedynie przetarcie od linek na przednim), to szybko nałożona została warstwa podkładu epoksydowego.
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]


Ostatnio zmieniony przez kalorak dnia Pią 22:56, 13 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 1:31, 14 Lis 2020  
simfan
******


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 266
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna


Super, że się udało Laughing . Sprawdź jeszcze ściągę bo powinno od razu wklejać powiększone.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 18:22, 14 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


W podkładzie epoksydowym troszkę sobie poleżał bo nie było za dużo czasu ale w końcu trafił do malowania, malowany akrylem
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
I okazało się że pomimo obostrzeń pandemii czasu na projekt nie było w ogóle, trwało również szukanie specjalisty do wykonania szparunków, niestety większość specjalistów chciała wykonywać prace lakiernicze kompleksowo i jak słyszeli że chcę wykonać tylko szparunki to rzucali termin 1,5-2 lata Sad
Ale na szczęście znalazłem osobę w okolicach Dębicy (290 km ode mnie) który wykonał same szparunki za 400 zł.
Pan z synami zajmują się renowacją i bardzo polecam, pełen profesjonalizm i przygotowanie do pracy, bardzo dużo mi doradził w zakresie pracy nad Simsonkiem Very Happy
A oto jego efekty Very Happy
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]


Ostatnio zmieniony przez kalorak dnia Sob 18:37, 14 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 20:31, 14 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Panowie mam kilka pytań które wyniknęły przy składaniu Simsonka:
1. czy klamka hamulca i sprzęgła są różne? u mnie prawa jest aluminiowa a lewa do zmiany biegów stalowa?

2. sworzeń dolny wahacza tylnego zamontowany u mnie nie posiada otworu na smarowanie i kalamitkę, ale posiadam drugi który posiada smarowanie.
3. czy przełącznik świateł i klaksonu powinien być chromowany?
4. nigdzie nie mogę znaleźć w celu zakupienia blaszki - grzebienia do zahaczania klamki przy zmianie biegów, czy dorobić z nierdzewki czy zwykłej blachy?
5 mam 3 rodzaje lamp i nie wiem która występowała w roczniku 1958, czy żółwik czy może taka z aluminiową obudową?
bo 3 odrzucam bo widnieje napis Made in Poland
6. Czy skręcając śrubki dawać podkładki od strony Łba śruby czy tylko od strony nakrętki? (zamawiałem zestawy śrubek i z tego co widzę to podkładki dali tylko od strony nakrętek.
7. Nie mogę znaleźć jakie mają być odbojniki przy wahaczykach w przednim zawieszeniu, ogólnie po założeniu wahaczy z gumami powchodziły prawidłowo w miseczki to jest tam bardzo mało miejsca aby jeszcze założyć dolne odboje wahaczyków.[img][link widoczny dla zalogowanych][img]
[/img][link widoczny dla zalogowanych][/img][link widoczny dla zalogowanych][img]
[/img][link widoczny dla zalogowanych][img]
[/img][link widoczny dla zalogowanych][img]
[/img][link widoczny dla zalogowanych][img][/img]


Ostatnio zmieniony przez kalorak dnia Sob 20:42, 14 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 0:52, 15 Lis 2020  
simfan
******


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 266
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna


Witam.
Sam malowałeś akrylem?
Ładnie wyszło ! Szparunki też równiutkio zrobili.
Postaram się odpowiedzieć, chociaż robiłem tylko rozbiórkę bez składania i to 8 lat temu. Więcej mógłbym na temat SR1.

1.Klamki trochę się różnią. Ta od sprzęgła jest minimalnie inna bo blokuje zapięty bieg na grzebieniu, który masz "zjechany". Twoja metalowa może była założona od Komara co było częstą praktyką.
2. Wydaje mi się, że fabrycznie nie stosowano otworu z kalamitką do smarowania sworznia. Raczej to tuning.
3.Przełącznik świateł jest chromowany, jednak dolna jego część (aluminiowa) już nie.
4. Raczej nie kupisz grzebienia w dobrym stanie. Wytarta blaszka to częsta przypadłość. Grzebień lepiej zrobić z twardszego materiału ale w zestawie z metalową klamką. Aluminiowa szybko by się zniszczyła.
5. Stawiam na żółwik. Ta trzecia- Komar, Romet.
6. Nie wiem, nie będę strzelał Laughing Ja bym nie dawał ale czy wszędzie bez? Na pewno podkładki są przy śrubach mocujących osłony silnika.
7. Jak rozbierałem wahaczyki to stare gumy były dość miękkie. Kupiłem nowe, które są mega twarde. Jeszcze ich nie zakładałem. Mogę jutro zmierzyć czy są identycznych rozmiarów. Po zamontowaniu odbojników musi tam być trochę miejsca na pracę wahacza, żeby od razu nie dobijało.

Jeżeli ktoś ma wiedzę, że opisałem coś źle lub wprowadzam w błąd to śmiało poprawiać.


Ostatnio zmieniony przez simfan dnia Nie 0:56, 15 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 16:19, 15 Lis 2020  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tak jak napisał Maciej lewa klamka sprzęgła jest od Komara,oś wahacza od 62 roku posiadała kalamitkę,/ na fotce siedzi z odwrotnej strony/, grzebień możesz wykorzystać ten który posiadasz,wystarczy go obrócić tak,aby przy załączeniu pierwszego biegu posiadał niewyrobiony ząbek, ten wyrobiony siedząc na drugim biegu nie przeszkadza w niczym, lampka tylna na pewno żółwik,podkładki-zawsze;śruba,podkładka płaska / nie niszczysz lakieru / element mocowany,podkładka płaska,podkładka sprężysta,nakrętka.Wahaczyki nowej produkcji są twarde i bardzo łatwo jest je uszkodzić przy montażu,od dołu należy założyć odbój gumowy,może być od Komara,/jest taki sam jak simsonowski/,zakłada się to niezbyt dobrze,ale chcąc sobie pomóc nasmarować należy grzybek olejem silikonowym,mydłem czy też płynem do mycia naczyń,na oś wahacza nakręcić śrubę M10/nakrętki z obydwu stron/ zaszpanować śrubę w imadle,ścisnąć amortyzator gumowy,przyłożyć odbój do otworu,zluzować napięcie amortyzatora-odbój sam wskoczy na miejsce.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 21:58, 16 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Malowanie wykonywał mój lakiernik, a szparunki jak pisałem gościu z okolic Dębicy, mam namiar jakby ktoś potrzebował malowanie szparunków.
Bardzo cenne uwagi co do podkładek, oś wahacza wiem że odwrotnie założona, czyściłem otwory z podkładu i lakieru i zostawiłem tak do zdjęcia Smile. Prawdopodobnie oryginalną dam do pochromowania łba i założę jak powinno być w oryginale.
Klamkę zamówię aluminiową jak w oryginale, bardzo cenna uwaga co do grzebienia od trzymania klamki biegów, zadałem temat znajomemu ślusarzowi i może uda mu się dorobić nową, jak coś wyjdzie to poproszę o zrobienie paru sztuk.
Pozostało dokupić tylko podkładki z nierdzewki i będę dalej składał.
Gumy w wahaczykach założone po paru podejściach, odboje włożę i będzie git Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 22:08, 16 Lis 2020  
kalorak



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Nasuwają się następne pytania:
rzecz o której zapomniałem, otóż możecie polecić jakiegoś fachowca gdzie można wysłać elementy do chromowania? Jaki może wyjść koszt i ile czsu się średnio czeka na realizację zamówienia
również jak byście mogli mi doradzić czym zmyć farbę z tabliczki znamionowej? (dziadek malował całego simsonka chyba wałkiem), chciałbym zachować jej oryginalny wygląd (te dostępne na rynku jednak się trochę różnią od oryginału)
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 12:12, 17 Lis 2020  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Odnośnie tabliczki znamionowej-do regeneracji powinna być absolutnie prosta-w innym wypadku efekt odnowy będzie kiepski.Najpierw zmyj starą powłokę lakierniczą nitrem,lub acetonem,następnie całą tabliczkę pomaluj na czarno,gdy dobrze wyschnie weż papier 600 na mokro,połóż go na szybie i spoleruj warstwę która jest wypukła.Oczywiście zamocuj tabliczkę właściwymi nitami.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> Simson SR2 by kalorak Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin