Piotrek więc tak:
Jeżeli chodzi Ci o te elementy z mojej fotki które występują podwójnie ( to klingeryt o grubości 1mm każda , nazwałem to uszczelki ) Klingeryt możesz kupić w dobrym sklepie z łożyskami lub na Allegro, choć na Allegro chyba nie sprzedają w mniejszych arkuszach jak 1mx1m a tyle to za dużo no chyba że kupował byś to razem z MŁYNKIEM, to byście opędzili te ponad 30 simsonów
Ja kupowałem w Częstochowie w jakimś sklepie właśnie z łożyskami choć sam dopiero zauważyłem jak całe rulony stały w rogu i gość sprzedał mi kawałek 50x50 resztę wykorzystałem w Iżu, tak samo jak klingeryt 0,5mm
Jeśli chodzi CI o baklielit to znalazłem go u dziadka w piwnicy no i się przydał. Niestety nie wiem gdzie go możesz kupić.
Obrabiałem go w ten sposób, że najpierw odrysowałem na bakielicie od nowej podkładki wzór później wiertłami odpowiednio mniejszymi niż nominalne rozmiary powierciłem otwory a dotarłem je pilniczkiem i papierem ściernym, natomiast zewnętrzne krawędzie objechałem "cichą boszką" i też dotarłem pilnikiem i papierem ściernym no i wygląda jak wygląda.
alem się upiał....
- Wysłany: Wto 19:20, 24 Lis 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Tak myślę Panowie,czy czasami nie udałoby się kupić materiałow na uszczelki np.w Agromie /o ile jeszcze jest /lub w sklepach z czesciami do ciężarówek,dotyczyło by to uszczelki najgrubszej,pozostałe dwie wykonuję zawsze z opakowania po papierosach!!!!!
Z tymi częściami do cieżarówek to być może i by się sprawdziło, na szczęście jeszcze mi nie potrzebny ale poszukam z ciekawości.
- Wysłany: Śro 9:42, 25 Lis 2009
piterson ******
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
Dzięki za liczne podpowiedzi.
Ruszam zatem w trase po drobnych sklepach łożyskowo/motoryzacyjnych.
Chodziło mi głównie o tą grubą bakelitowa podkładkę.
Te cienkie jak widać można bez problemu dorobić z wielku "rzeczy".
Ja np. w jednym silniku mam wycięte z brystolu ... czyli brystol-bakelit-brystol
i poki co sprawdza się
- Wysłany: Śro 17:29, 25 Lis 2009
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Kurcze gdzieś pisałem, ale nie pamiętam w którym wątku o tylnej zębatce i sposobu jej przymocowania, nie wiem gdzie dlatego wrzucę tutaj.
Nie wiem jak przymocować zębatkę do bębna czy za pomocą nitów czy przy użyciu śrubeczek. Wiem że w oryginale było to nitowane ale w przypadku znitowania ciężko będzie wymienić w razie czego zębatkę a tak to bym sobie tylko śrubeczki odkręcił. Co Wy na to?
- Wysłany: Wto 20:25, 05 Sty 2010
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Łukasz !Jeżeli chcesz to zrobić dobrze i tylko raz,trzeba to zanitować, tak jak było fabrycznie,połączenie śrubowe przy występujących tu siłach są niepewne.
Zostały dorobione na zamówienie, przez znajomego. Wymiary z katalogu.
Śruby z kwasu łby polerowane na połysk.
Wiem że to nie zgodne z oryginałem więc nie wytykać, ale nie jestem ortodoksyjnym fanatykiem 110% oryginalności i będzie kilka odstępstw od oryginału przy tym simku, min linki koloru białego ( również robione na zamówienie ) i polerowany silnik.
Ja wszystkie śruby dorabiam z nierdzewki bo chyba kwasówka nie jest tu potrzebna, łby polerowane również zamiast chromu, mniej pracy i koszty lżejsze. Całkowicie popieram.
Jak sobie radzisz Łukaszu ze śrubami na normalny śrubkokręt z kolistym łbem w kwasówce?
Pozdrawiam,
A co myślicie o różnego rodzaju czernieniu, brunirowaniu stali (w tym przypadku śrub)?
Myślę, że tą metodą też można uzyskać ciekawy efekt.
Pozdrawiam i czekam na Waszą opinię.
Krzysiu tak śruby moje z nierdzewki są wykonane ( kwas użyłem zamiennie w słownictwie myśląc o nierdzewce ) a co do śrub z łbem walcowanym z nacięciem na śrubokręt to puszczę później fotkę jak to wygląda.
Jednak na ich wykonanie znajomy który mi to robił musiał poświęcić sporo czasu ponieważ są to śruby przerabiane z łba sześciokątnego na okrągły.
Wszystko pasuje ponieważ śrubka m6 ma łebek na klucz 10 wobec czego ma 10mm a śruba z łbem okrągłym ma średnicę 9mm więc z przeróbką nie ma problemu, jedyne co to czas, chęci i nerwy.
Co do zapytania Kuby o czernienie, oksydowanie ect.... też można pod warunkiem że masz śruby w stanie surowym a zrobić to ładnie można przy użyciu choćby takiego nie zbyt drogiego specyfiku allegrowego
[link widoczny dla zalogowanych]
używałem przy czernieniu śrub zębatki łańcuchowej przedniej, elementów od wybieraka biegów oraz sprzęgła pod spodem silnika, i nawet ładnie to wychodzi, po zabiegu oksydowania masz czarny mat a jeśli chcesz żeby elementy oksydowane nabrały połysku, można przepolerować szmatką i będzie błyszczeć.
Wydaje się idiotyczne żeby śruby w stanie surowym wrzucać do roztworu wodnego z tym specyfikiem ale mimo mojego początkowo sceptycznego podejścia, po roku żadna rdza tego nie bierze.
Ostatnio zmieniony przez SRmopLik dnia Nie 10:14, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 3 z 7
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach